Weilandborden

weilandborddinsdag 04 maart 2014

Een hele drukke week achter de rug. Zondag kerk, kinderen op visite en zelf bij mijn ouder op bezoek geweest. Goed dat we elkaar (nog) hebben. Ze zijn al weer gevorderd in de tachtig. Maandag het volgende debat, georganiseerd door FNV over zorg, werk en inkomen. Een zeer goed gevulde zaal en van alle parijen natuurlijk weer een spreker. Ik was wat later dan eigenlijk de bedoeling was. Door de veelheid raak je allicht de kijk op je agenda wel een beetje kwijt. Ik was uiteindelijk op tijd om met een praatje van anderhalve minuut ons punt te maken. Daarna tijd voor vragen. En soms schrijnende voorbeelden van hoe het gemakkelijk mis kan gaan bij de zorg aan onze inwoners. De complexe regel en de ongerustheid over de toekomst nu de verantwoordelijkheid naar de gemeente toe komt. Hier moeten we echt wel heel alert op blijven de komende maanden.

Dinsdag een tweede gesprek voor het Platform Aanpak Laaggeletterdheid Stichtse Vecht. De praktijk lijkt uit te wijzen dat er in Stichtse Vecht niet veel, of zeg eigenlijk maar helemaal niets is dat specifiek de laaggeletterdheid aanpakt. Maar dat vermoeden hadden we ook al. We gaan toch nog wat laatste lijntjes nalopen en enige projecten uitzoeken die misschien in Stichtse Vecht een kans van slagen hebben. Projecten om op een creatieve en toegankelijke manier iets aan laaggeletterdheid te doen.

Woensdag weer op bezoek bij RTV Stichtse Vecht voor deelname aan het programma 'De Week' met Joost de Vrankrijker. Samen met Farnk Zivkovic-Laurenta van D66 in de studio om commentaar te geven op het nieuws van die week. Items over de skeelerronde, de SP en het verkiezingsdebat op 15 maart kwamen voorbij. De tijd vloog om. Daarna ook gast in het programma 'Muziek Gesticht' met Haayo Hoostraten. Een heel uur 'mijn' muziek. Ik denk dat het goed toeven was bij de radio.

Donderdag een eerste bijeenkomst voor de non-food bank. We hebben het inmiddels maar non-food initiatief genoemd omdat het waarschijnlijk niet een locatie wordt waar een non-food bank is gevestigd maar een samenwerking van verschillende partijen en meerder initiatieven. Het meest concreet is de opzet van een kledingbank. En er wordt ook gedacht aan een overkoepelend initiatief om alle ondersteuning aan inwoners bij elkaar te brengen.

En dan de weilandborden. Veel positieve reacties maar de combinatie van nieuw hout en de gebruikte plaksel lijkt niet helemaal te kloppen. Er wordt hard gewerkt aan herstel van de losgeraakte of volledig verdween posters. Mooi dat we zoveel positieve reactie krijgen maar toch wel zaak om de borden tot aan de verkiezingen netjes te houden. We zullen zien hoe we dit oplossen.

Reacties op 'Weilandborden'