Tymon de Weger geïnstalleerd als wethouder

TymondeWegerwoensdag 08 maart 2017 11:20

Op dinsdag 7 maart 2017 heeft de gemeenteraad van Stichtse Vecht Tymon de Weger benoemd als tijdelijk wethouder, op voordracht van de raadsfractie van ChristenUnie-SGP. Hij neemt voor een periode van 4 maanden het wethouderschap over van mevrouw Jacqueline Koops-Scheele, die vanwege ernstige privé omstandigheden op dit moment haar wethouderschap niet kan uitvoeren.

Op grond van de Gemeentewet maakt mevrouw Koops gebruik van de mogelijkheid van ziekteverlof voor een periode van 16 weken.

Tymon de Weger: “Namens mijn fractie neem ik tijdelijk het takenpakket van Jacqueline Koops waar in deze verdrietige periode voor haar en haar gezin. Ik neem de volledige portefeuille onder mijn hoede, met onder andere de Wet maatschappelijke ondersteuning, mantelzorg, volksgezondheid, ouderenbeleid en jeugdzorg.”

Tymon de Weger is geen onbekende in Stichtse Vecht. Van december 2009 tot december 2010 was hij wethouder in Breukelen. In Breukelen had De Weger onder meer de portefeuille Sociale en Economische Zaken en Sport onder zijn hoede. Per 1 januari 2011 kwam de functie van wethouder in Breukelen te vervallen vanwege de vorming van de gemeente Stichtse Vecht.

De heer De Weger heeft ruime ervaring als lokaal bestuurder. Hij is begonnen als raadslid in Enschede en werd daar later wethouder. Daarna werd hij wethouder in Utrecht, Breukelen en Lansingerland. Recentelijk was hij wethouder in Woerden. Naast bestuurder is De Weger verkeerskundige.

Reacties op 'Tymon de Weger geïnstalleerd als wethouder'