Arne Schaddelee lijsttrekker ChristenUnie Provinciale Statenverkiezingen

DSC_0058donderdag 13 november 2014 11:58

Fractievoorzitter Arne Schaddelee is gekozen tot lijsttrekker voor de ChristenUnie bij de Provinciale Statenverkiezingen van 18 maart 2015. Hiertoe besloten de ChristenUnie leden woensdagavond 12 november. Voor het waterschap De Stichtse Rijnlanden wezen de leden huidig waterschapsbestuurder Jaap Verweij aan als lijsttrekker.

De selectiecommissie oordeelde dat Schaddelee de afgelopen jaren als fractievoorzitter ‘een uitstekend politiek leider’ is geweest. Op de tweede plek staat  Nelly de Haan, die door haar ‘verbindende persoonlijkheid’ in staat is de banden tussen de provincie en achterban te versterken. Kees van Kranenburg, die al van 2003 tot 2011 Statenlid was voor de ChristenUnie en daarmee goed in provinciale dossiers zit, staat op plek drie. De plekken vier en vijf en zes worden bezet door Andries Nicolai uit Bunschoten, Loes Zuidervaart uit Utrecht en huidig Statenlid Kees de Heer uit Amersfoort.
Schaddelee ‘is erg blij met zijn uitverkiezing en wil de komend vier jaar verder gaan met het voeren van dienende politiek met open bijbel en zich inzetten voor voldoende werk, bereikbare zorg en een bloeiende Utrechtse regio’.

Lijstduwers voor de Provinciale Statenverkiezingen zijn Kamerleden Gert-Jan Segers uit Hoogland, Carla Dik uit Veenendaal en voormalig Kamerlid en fractievoorzitter André Rouvoet. Ook ChristenUnie-senator Peter Ester uit Baarn is lijstduwer, zijn plek laat de verbinding tussen de Provinciale Statenverkiezingen en Eerste Kamerverkiezingen zien.

Jaap Verweij is door de selectiecommissie door zijn ervaring als waterschapsbestuurder en door zijn werk bij Rijkswaterstaat als zeer geschikt bevonden om de komende vier jaar weer lijsttrekker te zijn voor de ChristenUnie bij het Waterschap De Stichtse Rijnlanden. Op plek twee staat Ewout ten Heeuw uit Utrecht, werkzaam bij Waterschap Rijland en enthousiast over water. Matthijs de Leede uit Polsbroek, een recent afgestudeerde Civiele Technicus met een agrarische achtergrond en grote interesse in waterschapswerken, staat op plek drie. Plek vier wordt bezet door Rinus Vader uit Driebergen.

Reacties op 'Arne Schaddelee lijsttrekker ChristenUnie Provinciale Statenverkiezingen'