ChristenUnie-SGP op stap met ouderen

Nationale Ouderendagdinsdag 07 oktober 2014 11:37

Op de Nationale Ouderendag in Maarssen heeft de fractie van de ChristenUnie-SGP meegewerkt aan een fantastisch uitje voor ouderen door met 7 inwoners van Snavelenburg een boottocht te maken op de Vecht. "Wanneer je de mond vol hebt van participatie moet je zelf ook wel het goede voorbeeld geven", aldus fractievoorzitter Ike Roetman. "En niet alleen een voorbeeld als vrijwilliger maar ook in het betrekken van andere vrijwilligers" vult steunfractielid Wilke Sloesarwij aan. Zij had meerdere vrijwilligers bereid gevonden om met de fractie deze 7 inwoners een onvergetelijke dag te bezorgen. "Tijd investeren in je medemens geeft zo veel voldoening" concludeert steunfractielid Annet Brandsen. Dat kwam mede door de emotionele reacties van sommige ouderen. Zij konden de ogen niet droog houden bij het terugblikken op een bijzonder geslaagde dag en de aandacht die zij hadden gekregen. Het mooie weer, de mooie Vecht maar in het bijzonder het “omzien naar elkaar” door zomaar een groep vrijwilligers droegen daaraan bij. Ike Roetman: “Wij kijken terug op een bijzonder geslaagde dag. Misschien doet u een volgende keer ook mee?”

Reacties op 'ChristenUnie-SGP op stap met ouderen'