Europees lijsttrekker ChristenUnie-SGP, Peter van Dalen, in Stichtse Vecht

20140307-CU-EP-Peter van Dalendinsdag 29 april 2014 13:11

"Elke (christelijke) stem telt mee, zeker in het Europees Parlement"

Europarlementariër Peter van Dalen en lijsttrekker van de lijst ChristenUnie-SGP voor de komende Europese Verkiezingen op donderdag 22 mei a.s. roept alle Nederlanders in de omgeving van Stichtse Vecht op om te gaan stemmen, want "elke stem telt, ook in Europa." Van Dalen begrijpt goed dat Europa vaag is en vrij ver van de mensen afstaat, maar "laat uw stem niet verloren gaan, want dan kunt u nog enige invloed uitoefenen op Europa". Van Dalen spreekt uit ervaring, want enkele weken geleden is er nog een besluit tegengehouden in het Europees Parlement, met slechts 7 stemmen verschil. "Jazeker, door mijn christelijke stem en die van andere christenen hebben wij een zeer omstreden rapport kunnen tegenhouden. En dan zie je maar weer dat 7 stemmen, van de 750 in het Europees Parlement, toch een verschil kunnen maken."

Van Dalen is op donderdagavond 8 mei op bezoek in Stichtse Vecht met het doel om de belangstellenden meer inzicht te geven in het reilen en zeilen van het Europees Parlement. Hij zal vooral ook uitleggen waarom het zo belangrijk is om ook voor het Europees Parlement te gaan stemmen. "Vergist u zich niet, want het Europees Parlement heeft meer macht en invloed dan u denkt, ook op uw dagelijks leven. Daarom is stemmen zo belangrijk en stemmen op lijst ChristenUnie-SGP nog belangrijker, want ook in het Europees Parlement speelt ideologie en maatschappijvisie een sterke rol." De avond zal beginnen om half negen in het Bonifatiushuis, Kerkplein 18 te Breukelen en is openbaar. U bent dan ook van harte uitgenodigd. Omdat de avond vooraf wordt gegaan door een besloten ledenvergadering van de ChristenUnie zal de zaal om vijf voor half negen open gaan.

Meer informatie over Peter van Dalen, lijst ChristenUnie-SGP en de komende verkiezingen vindt u op: www.eurofractie.nl

Reacties op 'Europees lijsttrekker ChristenUnie-SGP, Peter van Dalen, in Stichtse Vecht'