Fractie ChristenUnie-SGP draagt Henk van Rhee voor als wethouder

Henk van Rhee 2dinsdag 22 april 2014 10:28

De raadsfractie van ChristenUnie-SGP wil met de voordracht van Henk van Rhee als kandidaat-wethouder voor de gemeente Stichtse Vecht een solide en kwalitatieve bijdrage leveren aan het nieuw te vormen college. De afgelopen 6,5 jaar was Henk van Rhee(61) algemeen directeur van de Amsterdamse stichting Tot Heil des Volks, een stichting die zich al vanaf 1855 bezig houdt met allerlei vormen van christelijk-sociaal werk. Heden daagse projecten van de stichting zijn o.a. een succesvol uitstapprogramma voor prostituees en een outreachende formule voor risicojongeren.

Opgeleid als jurist staats- en bestuursrecht kende Henk een gevarieerde loopbaan als journalist, hoofdredacteur actualiteiten televisie, directeur communicatie op het ministerie van Justitie, consultant en directeur van het partijbureau van de ChristenUnie.

Henk is geboren en getogen in Breukelen en woont thans in Nieuwer ter Aa. Hij is lid van de Nederlands Gereformeerde Kerk en actief tourfietser bij de Tourclub Breukelen. Verder is hij bestuursvoorzitter van de Stichting Evangelische Hogeschool te Amersfoort, een instelling die in een ‘tussenjaar’ jongeren helpt bij de vorming voor het HBO en WO.

Voor Henk vormen de komende vier jaar een boeiende uitdaging: ‘Ik zie ernaar uit om met alle in onze kernen beschikbare krachten verder te werken aan een leefbare en verantwoordelijke samenleving. Ik realiseer me ook dat we met minder middelen, bijvoorbeeld voor de zorg, heel creatief moeten zijn om dat doel te bereiken. Maar met omzien naar elkaar moet dat lukken’.

De fractie van ChristenUnie-SGP is blij dat de constructieve bestuurlijke inzet van de afgelopen periode nu mag resulteren in een deelname aan het college.