ChristenUnie-SGP in alle kernen Stichtse Vecht aanwezig

In gesprek met Peter van der Meervrijdag 13 april 2012 15:03

Daar de gemeente Stichtse Vecht uit 12 kernen bestaat, kan de fractie niet van alles op de hoogte zijn met wat er speelt. Daarom heeft de fractie nu een gemeente breed netwerk van contactpersonen, die fungeren als de ogen en oren van de fractie. De fractie vindt dit van groot belang. De inwoners in de kernen bepalen immers in belangrijke mate het woon- en leefklimaat binnen de gemeente.

De fractie ChristenUnie-SGP vindt het belangrijk dat de gemeente Stichtse Vecht hoge prioriteit toekent aan het kernenbeleid. De gemeente bestaat immers uit 12 kernen met elk hun eigen woon- en leefklimaat. De fractie vindt het dus belangrijk om goed geïnformeerd te blijven over wat er speelt in de diverse kernen. Daarom is er de behoefte ontstaan om in alle kernen eigen vertegenwoordigers te hebben, die de fractie op de hoogte houden van belangrijke ontwikkelingen in de kernen. Op die manier kan de fractie haar invloed op het kernenbeleid beter gestalte geven. Ook de inwoners kunnen hun wijkcontactpersoon gemakkelijk benaderen.

Fractievoorzitter Jan Boogerd: “Ik ben blij dat we nu uit de eerste hand kunnen horen wat er speelt in de diverse kernen. Onze contactpersonen zijn erg actief in hun woonomgeving en weten wat er leeft. Zo blijven we als fractie goed op de hoogte van het reilen en zeilen in de kernen.”

Voor  de wijkcontactpersoon in uw wijk: klik hier

Reacties op 'ChristenUnie-SGP in alle kernen Stichtse Vecht aanwezig'