Evenwichtige kandidatenlijst ChristenUnie-SGP

Ike_Roetmandonderdag 12 december 2013 07:59

De leden van de kiesverenigingen van ChristenUnie en SGP hebben ingestemd met de door de kiescommissie voorgestelde kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014.

Ike Roetman uit Maarssenbroek trad al in de loop van 2012 aan als fractievoorzitter en voert de lijst aan. Ike: 'Het kernenbeleid blijft een belangrijke speerpunt. Iedere woonkern is uniek in zijn soort en vraagt blijvend aandacht op maat'. Frans de Ronde, eveneens uit Maarssenbroek, aanvaarde kortgeleden zijn raadslidmaatschap als opvolger van Wim van den Bosch en staat op de tweede plaats. Hij is geen nieuw gezicht in de politiek. Reeds van 1990 tot 2010 werkte hij als commissielid voor de ChristenUnie in Maarssen. Frans: 'Laat je hart ook spreken bij de behandeling van harde zaken'. De derde plaats wordt ingenomen door Ben Vreugdenhil uit Breukelen. Vanwege zijn achtergrond in het bankwezen ondersteunt hij de fractie momenteel met name op het gebied van financiële zaken. Ben: 'Mooi dat de financiën op orde zijn. Nu zo houden'. Op de vierde plaats treft u Kees Verwoerd aan, zelfstandig ondernemer in restauratie- en monumentenonderhoud. Kees: ‘Het is opmerkelijk dat één van de thema’s in ons programma  een boodschap bevat voor de Zondag’. Dorine Griffioen uit Loenen aan de Vecht staat op de vijfde plaats. Zij was de afgelopen raadsperiode actief als fractie-assitente. Dorine: 'De gemeente moet inwoners van Stichtse Vecht primair benaderen als mens pas daarna als klant'. De uit Kockengen afkomstige Kees de Visser staat op de zesde plaats. Kees: 'Het buitengebied verdient voortdurend aandacht. Waar nu het primaat van de landbouw ligt, moet dit primaat ook blijven'. Op de verschillende plaatsen op de lijst treft u jongere mensen zoals Elianne Fijan en Nahom Gebrihiwet. De lijst wordt geduwd door oud-gedienden als Egbert Schuurman, Jan Boogerd en Wim van den Bosch van wie de laatste twee de afgelopen raadsperiode hun raadszetel beschikbaar hebben gesteld.